Viorica Pascaru – Director Financiar dekora.md

Despre Viorica știm că anume ea l-a angajat pe patronul (fondatorul) afacerii în calitate de director în firma noastră. Despre aceasta ne povestește el, în glumă de fiecare dată, la întruniri de colectiv, atunci când o prezintă noilor colegi. Astfel, Dan subliniază cât de mult timp o avem alături.

Viorica Pascaru, deci, are cea mai mare experiență în cadrul companiei noastre, mai mult de 10 ani. Împreună cu dumneaei s-au pus bazele activității acestui agent economic.

  • Imediat cum m-am angajat la „dekora.md”, au început să apară noi idei de dezvoltare a companiei. Am acceptat să vin aici pentru că îmi plăcea domeniul ei de activitate – comerțul cu ridicata a materialelor de construcție.  Dar trebuia sa țin pasul și să particip activ la noile inițiative, astfel ca acestea să devină prospere. Deseori, lucram până după miezul nopții, căci mă simțeam responsabilă ca firma să primească informația la timp. A doua zi dimineață, angajații trebuiau să lucreze cu informația prelucrată.
  • Acum sunteți director financiar la dekora.md. Fondatorul are încredere în Dumneavoastră în totalitate ce ține de operarea banilor. Mai rar vezi de astea. Cum ați reușit?
  • Prin manifestare în lucru, probabil. Am un credo că voi fi în siguranță și voi avea stabilitate financiară atât timp cât voi activa într-o companie sănătoasă și prosperă. De mine depinde, în mare parte, succesul ei. Pe parcursul anilor au fost multe activități pe care le-am îndeplinit cu abordare conștiincioasă fără să aștept să îmi zică cineva. La dekora.md, de-a lungul timpului, s-au tatonat diverse domenii. Am încercat și alte tipuri de marfă: de la cartofi și pneuri până la pagini web 🙂 .  Unele au reușit, altele mai puțin, dar toate mi-au adus experiență, și undeva, altă tărie de caracter. Am văzut că, cât nu ar părea de disperată situația, cu hotărâre, muncă și echipă bună, le rezolvi pe toate. Contabilii, sunt verificați nu numai de patron, dar și de audit, de instituțiile specializate de stat care apreciază nivelul profesional. Am avut recenzii bune de la ei și dacă astăzi sunt de încredere, deci am fost apreciată că lucrez la nivelul așteptărilor.  Alt aspect, mai individual, ar fi pedantismul meu, care mă ajută să țin totul sub control.

  • Pe parcurs, ați avut invitații, posibilități de a pleca peste hotare la „bani mari”?
  • Din anturajul meu nu am pe nimeni care m-ar invita, toți știu că nici nu am de gând să plec.  Îmi reușește să aplic bine studiile mele aici. Am acumulat cunoștințe specifice și experiență bogată între timp și ar fi păcat să le abandonez. Acolo, undeva peste hotare, sunt stimulați oamenii lor să devină profesioniști. La noi, poți să te motivezi mai mult de sine stătător, prin ambiții. Rezultatele și aprecierea obținută îți dă puteri să continui. De fiecare dată, vreau să-mi demonstrez în primul rând mie că pot atinge noi culmi în dezvoltarea mea personală și profesională. Alte țări pot fi văzute prin vacanțe. Anul acesta am avut o deplasare – vacanță în Polonia.

  

  • Povestiți-ne, vă rog, prin ce etape ați trecut ca să aveți astăzi stabilitate?
  • După studiile primare din localitatea de baștină orașul Cantemir, am studiat la Colegiul Cooperatist din Moldova la specialitatea „Contabilitate și Audit”. Nu m-am grăbit să fac studiile superioare până nu mi-am creat o familie și am adus pe lume un copil. Am considerat, și consider până în prezent, că studiile superioare sunt mai eficiente atunci când le alegi conștient, fiind sigur în ce domeniu vrei să construiești cariera. Astfel, după ce am devenit mămică, am hotărât să continui cu contabilitatea și am aplicat la ASEM. În timp ce îmi făceam studiile, eram angajată în calitate de contabil full-time la altă companie, iar la dekora.md  munceam part-time. Veneam seara de la un serviciu, luam cina și mă apucam de altul. Ca să reușesc să dau examenele, fără să sufere compania, îmi luam liber de la orele 8.00 – 12.00 ca să învăț, apoi seara la orele 17.00 mă duceam la examen. Îmi era foarte greu, dar când vrei să reușești, identifici soluții în care îi poți împăca pe toți, inclusiv familia.
  • Am putea spune despre Dumneavoastră că sunteți „un stâlp de bază” în temelia companiei. În jurul Dumneavoastră se formează noi specialiști, cu care ați consolidat un colectiv întreg. Mai mult de 50% din colegii noști sunt cu experiență de ani de zile aici. Restul se alătură, mai mult, pentru că apar locuri de muncă noi, firma fiind în creștere. Cum vă reușește să ne loializați?
  • Nu o fac în mod intenționat. Rămân cu noi cei care au aceleași aspirații de a se dezvolta în permanență, care pot răspunde cerințelor puse. Suntem o echipă tânără, muncitoare, cu ambiții de a atinge scopuri mari. Majoritatea rămân pentru că din start sunt aleși corect. La acest capitol avem și curiozități nostime: avem un fotoliu de birou în companie, de pe care am petrecut în concediu de maternitate trei tinere contabile, una după alta. Și cu toate că ne bucurăm enorm pentru bebelușii noștri, acum acest fotoliu a fost mutat la depozit, unde avem doar bărbați. Să vedem acolo ce efecte va avea :!

  • Cunoaștem că citiți în permanență cărți de afaceri și dezvoltare a personalității, pe lângă revistele de specialitate, iar acum frecventați anumite cursuri. Povestiți ce anume? La ce aspirații tindeți?
  • Acum pot să afirm că am făcut față la altă provocare. Dacă, anterior fiind contabil, eram șefă doar pe cifre, acum, ca și director financiar, deja trebuie să pot să conduc, să inspir, să motivez oameni, care nu se supun logicii matematice. Fac noi cursuri de specialitate și aplic în companie din recomandările primite acolo. E o profesie nouă și o dată ce mi-am asumat-o, trebuie să o îndeplinesc la nivel înalt. Practica de contabil e o bază foarte bună. Pentru că îmi este interesant și iubesc să-mi eficientizez lucrul meu, dar și al altor departamente, asfel ca să obținem cifre profitabile cât mai rapid, vin cu propuneri și formule de calcul pentru programator, să le implementeze în 1C.  Ca să poți citi și interpreta informația din program, e nevoie de a o prelucra, de a lega corect componentele, ca să obținem dările de seamă corecte, atât pentru contabili, cât și pentru departamentul de vânzări.

  • Ce sfaturi ați putea acorda celor care și-au pierdut speranța de a rămâne în țară?
  • Rezultatele frumoase apar înfruntând provocările și greutățile, pentru că devii mai puternic. Trebuie să fii cu caracter, să te autodezvolți, să lucrezi cu suflet. Merită să investești timp într-un domeniu și să-l cizelezi continuu. Acum dacă compania în care lucrez e prosperă, am de câștigat personal nu numai azi, dar și mâine. Aprecierea vine cu timpul, la fel și încrederea că totul e posibil de realizat acasă. Doriți un succes de scurtă durată peste hotare sau unul pentru generații acasă? Decideți.

 

Ți-a plăcut articolul? Distribuie.